Eli kattelinpa vähän aikaa sitten ton Ylen Ilman Rahaa -dokkarin ( http://areena.yle.fi/video/1299532876229 ). Siitä inspiroiduin ja nyt on suunnitelmissa kesällä kokeilla elää kuukausi tasan nollalla eurolla (no, en mä yleensäkään kolikoita tai seteleitä syö..
Oiskohan täällä kiinnostuneita tekemään saman? Voitas tehdä kukin omia aikojamme kesän aikana ja koota ja vaihdella kokemuksia ja opetuksia tai tehdä homma porukalla, jolloin kokemuksesta tulee vähän erinäköinen.
Mulla on jonkin verran kokemusta hyvin vähällä rahalla elämisestä, joten luulisin että kuukausi ilman rahaa on nykyisessäkin ympäristössä ihan tehtävissä. Tällaiset jutut on suunnitelmissa ja osittain entuudestaan tuttujakin:
-asuminen autiotalossa
-ruokaa kauppojen roskiksista dyykkaamalla
-vaihtotaloutta joko toisten ihmisten tai yhteisöjen, ehkä yritystenkin kanssa. Vaikka jonnekin luomutilalle viikoksi kuokkaa heiluttamaan tms.
-liikkuminen liftaamalla tai kävellen
Oon juuri nyt töissä pienellä TV-kanavalla ja oon miettinyt, että voisin/voitaisiin myös tehdä tästä dokkari jos kiinnostusta on. En kuitenkaan halua hyödyntää dokkarin tuomaa 'julkisuuden valokiilaa' helpottamaan rahatonta elämää.
jep. eli jos sua kiinnostaa, millaista ois elää kuukausi ilman rahaa niin postaile tähän tai lähetä YVtä tai mailia mattimaailmasta ät gmailiin. Tähän voi toki postailla muutenkin ajatuksia, ehdotuksia, ideoita hommasta