Lappeenrantalaisten esittelyt

Lappeenrannan alueen toiminnan organisointiin tarkoitettu foorumi.

Re: Kim Hokkanen

Postby khokkanen » Wed Sep 01, 2010 14:09

nanoIQ wrote:Ilmoitelkaa Lappeenrantalaiset minulle jos haluatte minun tekevän virallisen Facebook ryhmän Lappeenrannalle.

Ihan sama minulle: en käytä Facebookia tai Flashia, joten netin tarjonta on minulle siinä mielessä rajoitettua. Facebook on hylkimiseni kohde yksityisyysongelmiensa vuoksi (ja koska en katso tarvitsevani moista) ja Flash melko lailla samoista syistä + tietoturvaongelmat. Tästä ja muistakin, lähinnä ideologisista syistä ihmettelen mm. sitä, että esim. perehdytysvideon katsominen vaatii Flashin. Pitää penkoa josko löytäisin joko HTML5-version tai koneelle ladattavana sen (ja muuta materiaalia). TS3:sta käytän, mutta pitkin hampain; suosin Mumblea. Kummallista on todellakin, miten vähän Z-liike avointa softaa hyödyntää. Ideologioiden luulisi olevan monessakin kohtaa yhteneväiset.
Mikään ei ole mahdotonta.
khokkanen

Re: Lappeenrantalaisten esittelyt

Postby Mice » Wed Sep 01, 2010 15:15

Joo. Itsekin olen pitäytynyt laittamasta Facebookiin omia tietojani ja FOSS:a yritän parhaani mukaan käyttää.

Tuon Orientation Presentation-pätkän avi-version torrent löytyy Dropboxista, kuin myös tekstitkin.

torrent: http://dl.dropbox.com/u/4710236/Elokuvat/Orientation%20Presentation/Zeitgeist_Movement_Orientation_Video.4757818.TPB.torrent

srt: http://dl.dropbox.com/u/4710236/Elokuvat/Orientation%20Presentation/Zeitgeist%20Movement%20Orientation%20Video.srt

Siinäpä tuolle videolle flashvapaata versiota:)
Mice

Re: Kim Hokkanen

Postby nanoIQ » Wed Sep 01, 2010 19:00

khokkanen wrote:Flash melko lailla samoista syistä + tietoturvaongelmat. Tästä ja muistakin, lähinnä ideologisista syistä ihmettelen mm. sitä, että esim. perehdytysvideon katsominen vaatii Flashin. [...] TS3:sta käytän, mutta pitkin hampain; suosin Mumblea. Kummallista on todellakin, miten vähän Z-liike avointa softaa hyödyntää. Ideologioiden luulisi olevan monessakin kohtaa yhteneväiset.

Flash on mielestäni aika välttämätön nykypäivänä koska useimmat videosivustot käyttävät tätä mediaformaattia.

Moni liikkeen jäsen suosii avointa lähdekoodia mutta liikkeessä ei ole linjausta käyttää juuri näitä. Sovellamme sitä mikä on tehokkainta ja laajinta jotta mahdollisimman moni pääsisi käsiksi informaatioon. Ymmärrän että joidenkin medioiden käyttö pitävät sisällään riskejä mutta henkilökohtaisesti ajattelen että se on se riski mikä pitää ottaa jotta informaation kulku olisi mahdollisimman tehokasta. esim. Mitä olen kuullut Mumblessa niin siinä on havaittu paljon teknisiä ongelmia (aikaisemmissa versioissa) joita ei käsittääkseni ole TeamSpeak3:sessa.
"Syvin meissä on kaikkien ilmaisujen tuolla puolen." - Yrjö Kallinen
http://www.youtube.com/view_play_list?p ... 44C6C41A35
nanoIQ

Postby khokkanen » Wed Mar 02, 2011 11:58

No niin. Kavereiden perässä menin Facebookiin kun Diasporassa jostain syystä kestää. On se kumma miten mielipiteet muuttuu. Nyt jo melko vähän käyttäneenä inhoan FB:n päivitys- ja muutospolitiikkaa, mutta en kyllä keksi mitään tällä hetkellä käytettävää kunnollista vaihtoehtoa.

Flashinkin asensin nyt, kun siitä saa sen 64-bittisen version. Viimeinkin.
khokkanen

Postby ubik » Sun Mar 27, 2011 11:33

Noniin terve terve.

Päätin nyt liittyä tällekkin foorumille seuraamaan ja tuomaan omia ajatuksiani ilmi. Vaikka tuskinpa tulee liian usein käytyä koska suosin ihan konkreettista keskustelua ja olemista netissä kirjoittelun sijaan.
Katsoin ton adenedumin ? eilen ja jotenki se yhdisti juurikin ne asiat joita on tullut pohdittua aika pitkään, eli tuo rahan ylivalta ja orjuuttaminen jne. jne. sekä kiehumista aiheutti juurikin tuo energia asia, aina ollut sitä mieltä ettei ole mitään järkeä edes harkita muita kuin uusiutuvia energian lähteitä, tosin se on tullut huomattua että Suomi on käsittämättömän hankala maa tehdä yhtään mitään.

Micon tunnenkin jo mut eipä olla aikoihin nähty ku oma tukikohta on tällä hetkellä kivisalmessa ja sosiaaline elämä aika pitkälle rajottunu kotiin ja perheeseen.

Muita asioita jotka tällä hetkellä kiehuttavat ovat E-lisäaineet, missä kohtaa me ihmiset olemme hyväksyneet että siihen ruokaan jota me kaupasta ostamme pitää lisätä, alumiinia, kuparia, rikkihappoa,formaldehydia jne. jne.?
Tuloerojen järkyttävä kasvu, maailman pankkien törkeä asioiden junailu ja riisto (kreikka, irlanti?) Poliittisten päätäjien kyvyttömyys, tehottomuus ja haluttomuus asioiden hoitoon, terveyden huollon tehottomuus.
ubik

Postby khokkanen » Sun Mar 27, 2011 13:09

Tervetuloa. Minä ainakin olen aina valmis keskusteluun ihan arkitodellisuudessakin, ja tarkoituksena olisi muutenkin saada porukkaa aktivoitumaan että saataisiin tapaamisia järjestettyä useammin.

Seuraava askel onkin sitten Moving Forward ja itse kirjoitettuun materiaaliin tutustuminen. Pidä hauskaa opiskelun merkeissä!
khokkanen

Postby Soulfly » Wed Apr 06, 2011 17:54

Moi vaan.Täällä olis kans yks toisinajattelija joka haluaa muutosta tulevaan.Pidemmän aikaa tullut seurattua maailmanmenoa ja pikku hiljaa alkaa näyttää siltä ettei hyvältä näytä,jotain tartteis tehrä.Olen aina ollut ns vaihtoehtoihminen jolle ei aina virallinen ja mainstream kotkotukset kelpaa vaan olen pyrknyt miettimään asioita.Jollain tapaa myös olen "anarkisti" sillee hyvällä tavalla.En ole koskaan tuntenut kuuluvani siihen onnettomaan 7-16 porukkaan joka pyörii oravanpyörässä,jotenkin on tuntunut että ei tämä systeemi nykyisellään sovi minulle.Katsotaan mitä tuleman pitää??
Soulfly

Postby khokkanen » Wed Apr 06, 2011 22:20

Toki. Ehdotahan sinäkin aikaa kevään tapaamiselle. Itse teen oman virallisen ehdotukseni (ja jos muita mielipiteitä ei tule, päätökseni) kunhan saan tietää työvuoroni ensi viikon alussa. Toivottavasti näen teidän uudetkin sitten tapaamisessa!
khokkanen

Previous

Return to Lappeenranta